Gooikse gemeenteraad kent zichzelf een extra vergoeding toe

Op 15 juni 2019

Gooikse gemeenteraad kent zichzelf een extra vergoeding toe

Tijdens de gemeenteraad van april werd het voorstel gestemd om de gemeenteraadsleden een extra onkostenvergoeding te geven.

Deze vergoeding komt neer op 100 EUR per persoon per jaar ter financiering van de eigen werking als gemeenteraadslid. Hij of zij kan hierbij dus de gedeeltelijke terugbetaling vragen van bepaalde kosten, zoals internetverbinding, gsm, gsm abonnement, laptop, edm.

Het voorstel werd goedgekeurd door de CD&V meerderheid. De N-VA fractie stemde tegen, dit tot grote verontwaardiging van de meerderheid.

“Na het verdelen van alle postjes onder elkaar, gaat CD&V zichzelf nog eens 100 EUR per jaar toekennen, terwijl elk gemeenteraadslid reeds over al die communicatiemiddelen beschikt om zijn of haar functie uit te oefenen. Dit blijkt alvast uit het intens gebruik van GSM’s en laptops tijdens de gemeenteraadszittingen.” stelt N-VA fractieleider Steve Dehandschutter. “Als men verkozen wordt, weet men waar men aan begint. Men hoeft daar geen extra vergoeding voor te krijgen. Gooikenaars verdienen politici die er voor hen zijn, niet voor zichzelf.”