Ellen Mathieu kandidaat op de N-VA lijst voor het Vlaams Parlement

Op 2 mei 2019, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2019

Bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen was Ellen Mathieu (36) nog lijsttrekker voor N-VA in Gooik. Als gewezen voorzitter van de lokale N-VA afdeling neemt ze nu ook een plaats in op de lijst voor het Vlaams Parlement.

Ellen is ook al een aantal jaren nationaal partijbestuurslid. “Het is voor mij dus een logische stap om aan de Vlaamse verkiezingen deel te nemen.” aldus Ellen Mathieu.

Ze is mama van 4 kinderen. Haar interesses in onderwijs en sociaal beleid sluiten hierbij dan ook nauw aan.

“Elk kind verdient alle kansen volgens zijn eigen talenten, op zijn eigen ritme. In plaats van nivellering binnen het onderwijs moeten we streven naar opwaardering in het belang van elk kind en elke leerkracht. Daarnaast moeten we erop toezien dat ons sociaal beleid ervoor zorgt dat er een vangnet is voor wie het echt nodig heeft; dat we een traject uitstippelen waardoor de zorgbehoevenden zo goed en zo snel als mogelijk opnieuw in de maatschappij kunnen meedraaien.“ verklaart Ellen.

Ellen staat op de 10de plaats bij de opvolgers op de N-VA lijst voor het Vlaams Parlement.